Showing posts with label Reza Muhammad. Show all posts
Showing posts with label Reza Muhammad. Show all posts

Tuesday, May 19, 2009

Nenek dan Kerepeknya...



Nenek: Belilah nak 3 peket RM5 saje..

Syed: saya nak kerepek bawang tue la nek 3 peket..

kerana kesian dan sayu melihat nenek ini i bought her kerepek.. nenek itu memasukkan 4 peket kerepek ke dalam plastic dan beri kepada i...

i took out the extra packet that she placed in...and said..

Syed: saya tak makan kerepek pedas ni nek nanti membazir (alasan semata mata)

Nenek: Ambik lah nek bagi..

Syed: Saya taknak~! nenek jual lah kat orang lain..

pemurah hati nenek ni, rasa mcm nak bawak balik je..


nenek nie comel.. dan sangat menyayat hati melihat dia menjual kerepek dari satu meja ke satu meja yang lain.. hampir menitis air mata i tengok dia..




Reza: Nenek tinggal kat mana?

Nenek: dekat sini sajer.. (menjawab pendek, seperti ingin menutup sesuatu..)

Reza: Nenek tinggal ngan saper?

Nenek: dengan kawan kawan nenek.. kami sama2 buat kerepek..

Reza pon belilah kerepek nenek itu walaupon tidak berpuas hati dengan jawapan nenek itu..atas dasar untuk membantu nenek ini..

Ape kisah disebalik dia menjual kerepek nie?

any of my Beautiful Readers penah jumpe nenek ini?

Sigh!.. Sedih kan~ orang mcm berumur macam nenek ni tidak sepatutnya menghabiskan sisa sisa hidup dengan menjual kerepek... Mana anak anak dia? dan dimana keluarga dia yang lain...? apakah dia sengaja dihantar ke Elite area seperti Bangsar oleh sesiapa????

Enough of the sad story..

Now the happy story...

On 18 May 2009 haritu, Reza Mohamed yes the Era Radio Announcer, ajak lepak...He's an old friend of mine since before AF lagi..setelah sekian lama tak jumpe dia since recording Club Pop Nikki, i agreed to meet up with him at La Bodega Pavillion... after 1 hour catching up with each other.. Reza ajak pegi Restoran Chawan Bangsar untuk Celebrate Birthday miss Ellyna Ali.. An influential journalist.. and one of www.Murai.com.my team member.. i kenal..

So i followed...



Kepada yang tak kenal Inilah miss Ellyna Ali...

En. Roslen (boss Murai), Ayie Ali, Ajib,dan beberapa lagi team murai dan sahabat miss Ellyna turut hadir...

Setelah Kami dinner dan bersembang... datanglah sebijik kek...yang telah dinyalakan lilinnya...



tiba2.. keluar la sehelai kertas, dan miss Ellyna membaca ucapan yang panjang lebar..




Ellyna: Kepada Ajib Semoga ditemukan jodoh, Kepada En Roslen, Semoga selamanya menjadi Editor In Chief dan kami mendapat bonus...

Abang kat sebelah: Haih~ lilin nak cair dah tue..

Ellyna: Sabar la~ I'm not finish yet.. dan kpd......





Monolog dalaman Reza:... kalau dia nih dapat award mesti kene heret keluar dari stage oleh floor manager kan...



...tiba tiba...

Ellyna: last but not least to you syed, I wish u all the best dalam apa jugak yang u lakukan... dan i nak tengok u berjaya...

Isn't she sweet beautiful readers? she mentioned my name, though we tak penah rapat... selalunya bila orang excited, mesti ada tak peduli orang kan? but miss Ellyna tidak..dan dia buat i rasa tak left out..


finally she cuts the cake...

hehe..
Thank you sebab murah hati kongsi wish u dengan semua orang termasuk i...

Happy Birthday Miss Ellyna.. Semoga U panjang Umur, Dimurahkan Rezeki, dapat apa yang u nak dalam hidup dan berbahagia selalu di samping yang tersayang....(",)

Saturday, March 21, 2009

Nduk Bah VS Apok - Apok..(Kelab Pop E22)

What an uninteresting Title..kan Beautiful Readers?..


it looks like Grammy Award right?




ehhe~

this is My 1st ever post pasal Entertainment Industry.. Lebih Kurang Harap dimaafi I don't watch Tv sangat pon lately...

Ive been Assigned by Mr. Manager last saturday to bring Nikki for Recording of Club Pop (E 22)...Coz He had to go to Akedemi Fantasia 1st concert..

7.00pm, we Arrived at Wisma Ali Bawal, Tempat Rakaman tu di adakan..

Ini adalah Process Transformasi dari Nicolette Palikat ke Nikki..



Sebelum..



Antara process The Making Of Nikki..



No beautiful readers, membuat tangan sebegitu sambil di make up adalah bukan salah satu process...

I can't recall the name of the Make up Artist.. I'm sorry.. But you did a nice job on Nikki...



bukan.. mereka ini bukanlah penari.. Mereka adalah Beauty Team yang responsible for Mencantikkan semua yang Involved...Mereka memerhati proses pembikinan Nikki..


Sedang Nikki di transformkan...



Reza the host of Kelab Pop Came in...terus semua Make up artist kerumun dan touch up dia..

setelah Nikki Siap...

Nikki: Hi Reza~
Reza: Eh Nikki! I tak perasan u tadi~ I'm glad to see u too..i suka lagu lagu u.. I slalu main lagu u bila i on air..
Nikki: Thank you dear.. Lets take picture?




Nikki dibawa ke set...


Oh.. Mr Manager cakap "Do not Reveal Everything! You will spoil viewers later"... so Beautiful Readers..I bagi Gambar jer la sket sket..





apahal Nikki Menari dengan Kedondong?? (Sorry For the poor picture Quality its from my phone)



Briefing..


Saper lawan ngan saper?




Tada~



hehe.. Im sorry Mr Manager.. I just have to reveal this one...


Nikki punya Group Menang yeay~ and sebelum Nikki pegang award ni.. I pose la dulu...

Gambar kat atas tuh tak cukup Manja la Nikki, Gimme more please...




Oh Ya...Sempena dengan Road Tour Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2008, Nikki dan ramai artis lagi akan berada di Kuantan Parade Pada Ahad Ini (22 March 2009) Jam 3.00pm.. Marilah Beramai ramai kesana...