Wednesday, July 15, 2009

Nubhan kene Enjet..

SYed: Ish Mana budak nih tak kua kua agie... aku nak kene masuk office nih~!
..cucuk ape lama sangat?..

lalu syed bukak pintu doktor dan melihat nurse nurse tekun mengambil gambar nubhan~ patut la lama benar...



Semalam Nubhan dan syed telah selamat di Inject dengan Vaxigrip vaccine..




Vaccine untuk H1N1

What is H1N1.. ape H? and Ape N?

Influenza A viruses diklasifikasikan kepada 2 subtypes diatas permukaan Antigen: Hemagglutinin (H) dan Neuraminidase (N). ada 2 kelompok for hemagglutinin (H1, H2 & H3) dan 2 kelompok bagi Neuraminidase (N1, N2). Ini adalah antara Virus Influenza A yang menyebab widespread human disease.

i couldn't really find a decent article about H1N1 to share with my beautiful readers. thanks to a doctor friend yang membantu menerangkan sikit sebanyak kat i..


kosmo pon ada tulis article pasal injection semalam..

Artis kena suntik sebelum APM di Jakarta

KUALA LUMPUR - Sebagai langkah berjaga-jaga terhadap wabak selesema babi, artis-artis Malaysia yang bakal beraksi pada majlis Anugerah Planet Muzik 2009 (APM) di Jakarta pada Sabtu ini juga terpaksa mengambil suntikan demam selesema semalam.

Walaupun ia sekadar suntikan mencegah selesema biasa dan tidak dapat melindungi individu daripada ancaman selesema babi atau H1N1, beberapa orang artis seperti Aizat, Ayu, Stacy, Nubhan dan pengurus mereka tetap hadir untuk menerima suntikan di sebuah klinik di sini.

"Ia langkah berjaga-jaga. Sekurang-kurangnya saya sedap hati sebab dilindungi,'' kata Aizat yang bertanding dalam kategori Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu (Artis Baru Lelaki), Artis Lelaki Terbaik, Album Terbaik dan Artis Malaysia Paling Popular.


---- Article di atas dicedok dari www.kosmo.com.my------------------


tak sakit.. tak sempat nak sakit pon~

6 comments:

skuterungu90 said...

nubhan pegi indon jugak yerk???
wahhhhh!!!!!! betul ker ni...

Anonymous said...

nubhan g jakarta ke with u...dgr era hari tu kata x g...klu btl g hope u enjoy & have fun...and most importantly jaga kesihatan kat sana walaupun katanya dah disuntik

Anonymous said...

bestnya nubh g jakarta...syed jaga nubh baik2 k....cayalah

Anonymous said...

syed, sejak vern xder susah nak tau citer psl nub & nikki la...rajin2 update blog dgn dialog2yg mmg entertaining tu...u go, syed

Unknown said...

owh..ingtkn korg kene H1N1..hehehe..peace!

Anonymous said...

nubhan nampak tough la.
xD